DE ROMMELZOLDER

IndexIndex  PortalPortal  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deel | 

Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Tjaa
Admin

Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

BerichtOnderwerp: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   za 16 apr 2011, 17:42

Gewoon even een korte Stelling

Gelet op de ontwikkelingen in Europa en Nederland ben ik voorstander van de volgende maatregelen

* Geen kinderbijslag boven de twee kinderen
* Geen kinderbijslag naar het buitenland
* En wel degelijk om te overwegen ..bij meer dan twee kinderen extra laten betalen

Het laatste om de overbevolking en het ongeremd voortplanten tegen te gaan

Mijn voorkeur heeft om het gisteren in plaats van morgen in te laten gaan

De stelling luidt dus

Bij meer dan twee kinderen geen vergoeding voor derde kind en meer
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   za 16 apr 2011, 17:50

Tjaa,
Met de eerste twee punten kan ik het wel eens zijn.

Wat bedoel je precies met 'bij meer dan twee kinderen extra laten betalen".
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   za 16 apr 2011, 18:17

Tjaa, ben ik ook voorstander van.
Ook zoiets, "kindgebonden budget"... bovenop de kinderbijslag!Rolling Eyes
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   za 16 apr 2011, 19:14

Gewoon helemaal weg met de kinderbijslag. Hoe minder van dit soort programmas er zijn hoe minder belasting men hoeft te betalen en hoe meer men verantwoordelijk wordt voor eigen leven en welzijn. Maar ja, kijk waar ik woon
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   za 16 apr 2011, 21:38

Als je echt let op de ontwikkelingen in Nederland, zou een verhoging van de kinderbijslag een beter voorstel zijn. Er is juist een bevolkingskrimp, in bijv. Limburg al te merken. Als je gaat kijken naar gevolgen voor sociale lasten, scholen, huizenbouw, beroepsbevolking, zou dit vervelende gevolgen kunnen hebben.
O.a. dat meer immigratie nodig zal zijn, je weet wel bijv. die mensen met zo'n hoofddoek.

De bevolking in de wereld groeit nog, maar je zal bijv. Afrika, niet tegenhouden door de kinderbijslag af te pakken, die hebben ze nl. niet. Daar zou je de paus condooms kunne laten uitdelen..

Verder vind ik stelling 1 en 3 ook geleuter. Ik zou zeggen of wel of geen kinderbijslag. Want waarom wel bij 2 en niet bij 3, is 2 "normaal"?

Betalen boven de 2 kinderen vind ik helemaal vreemd. Je zou dan eerder kunnen bekijken welke ouders terecht kinderen op de wereld zetten, omdat ze het bijv. zelf kunnen betalen en dan mensen in de bijstand de kinderbijslag terug laten betalen, die hadden dus geen kinderen op de wereld moeten zetten. Je hebt ook mensen die kinderen op de wereld zetten die heel veel gaan betekenen voor de maatschappij, kan je dan achteraf nog een soort bonus terugvorderen. Als je zo gaat redeneren moet je alle mensen die energie verspillen ook een boete gaan geven. Dus mensen die thuis hangen ipv te werken, kost veel meer energie, of mensen die in gore goedkope auto's rijden of goedkope wasmiddelen en apparatuur gebruiken, hup allemaal boetes. Of mensen die niets met een schoolopleiding doen, wat denk je dat dat kost, hup boete.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   za 16 apr 2011, 21:43

Klopt Pagan, maar geef ze dan een belasting aftrek voor afhankelijke, minderjarige kinderen, i.p.v. een kinderbijslag.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   za 16 apr 2011, 21:55

Maar dat komt op hetzelfde neer, of begrijp ik je verkeerd?

Toevoeging: als ik kijk naar wat een normaal mens een energie en geld in zn kinderen propt..., je levert daardoor zeker je aandeel in aanwas van nieuwe belastingbetalers en deelnemers aan onze kenniseconomie. Maar dat er wel eens wat mis gaat is een risico van het vak.. of zou het nog een suggestie voor de stellingen van Tjaa zijn, om de ouders van kinderen met een VMBO kader of lager terug te laten betalen, het is maar een idee hoor...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   za 16 apr 2011, 22:16

Een belastingaftrek is voor de gemiddelde Jan psychologisch minder aantrekkelijk dan een deposito in zijn bankrekening iedere maand Cool Het een ziet hij voor zich het andere niet. Natuurlijk mee eens dat kinderen veel meer kosten dan je ooit terug ziet in de vorm van kinderbijslag of kinder aftrek van de belasting. Mensen terug laten betalen gaat niet lukken, dat garandeer ik je. Niet uitbetalen is de sleutel Wink
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 03:12

Begrijp niet zo goed waarom ouders van kinderen met een VMBO kader of lager terug te laten betalen?

wacht wel eerst even op die uitleg want anders trek ik conclusies die niet nodig zijn denk ik....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 08:12

momenteel is het wel zo dat je voor het derde kind al minder krijgt, ik ben ook voorstander voor een toelage voor het eerste kind dan moet je nl alles aanschaffen en het tweede minder en dan niets meer
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 08:42

Ik ben een voorstander van het afschaffen van kinderbijslag bij hoge inkomens.
Die hebben het nl. helemaal niet nodig.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 08:45

Tjaa, afschaffen boven de 2 kinderen vind ik wel een beetje griezelig.
Je zult maar een drieling krijgen, of de 2e op komst is een 2,3 of een 4-ling.
Of je vangt de kinderen op van familie, door ziekte of erger.
En wat gebeurt er dan bij pleegouders. Die vangen er bijv. 5 op? Die zijn toch al
niet makkelijk te vinden tegenwoordig.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 08:48

De stelling luidt dus

Bij meer dan twee kinderen geen vergoeding voor derde kind en meer

Niet mee eens.

Geen kinderbijslag naar het buitenland, vind ik wel een goede zaak.
Moet wel gelden voor kinderen die in Nederland wonen.
Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 09:04

Pagan schreef:
Als je echt let op de ontwikkelingen in Nederland, zou een verhoging van de kinderbijslag een beter voorstel zijn. Er is juist een bevolkingskrimp, in bijv. Limburg al te merken. Als je gaat kijken naar gevolgen voor sociale lasten, scholen, huizenbouw, beroepsbevolking, zou dit vervelende gevolgen kunnen hebben.
O.a. dat meer immigratie nodig zal zijn, je weet wel bijv. die mensen met zo'n hoofddoek.

De bevolking in de wereld groeit nog, maar je zal bijv. Afrika, niet tegenhouden door de kinderbijslag af te pakken, die hebben ze nl. niet. Daar zou je de paus condooms kunne laten uitdelen..

Verder vind ik stelling 1 en 3 ook geleuter. Ik zou zeggen of wel of geen kinderbijslag. Want waarom wel bij 2 en niet bij 3, is 2 "normaal"?

Betalen boven de 2 kinderen vind ik helemaal vreemd. Je zou dan eerder kunnen bekijken welke ouders terecht kinderen op de wereld zetten, omdat ze het bijv. zelf kunnen betalen en dan mensen in de bijstand de kinderbijslag terug laten betalen, die hadden dus geen kinderen op de wereld moeten zetten. Je hebt ook mensen die kinderen op de wereld zetten die heel veel gaan betekenen voor de maatschappij, kan je dan achteraf nog een soort bonus terugvorderen. Als je zo gaat redeneren moet je alle mensen die energie verspillen ook een boete gaan geven. Dus mensen die thuis hangen ipv te werken, kost veel meer energie, of mensen die in gore goedkope auto's rijden of goedkope wasmiddelen en apparatuur gebruiken, hup allemaal boetes. Of mensen die niets met een schoolopleiding doen, wat denk je dat dat kost, hup boete.

Ik begin met jou en dat is geen verwijt wat ik nu zeg maar als opening
Jouw redenatie is in mijn ogen geredeneerd vanuit het nu
Met als resultaat dat alles hetzelfde blijft en naar mijn mening verder afglijdt
Mijn stelling is bedoeld om anders te gaan denken en te handelen
En bij anders denken en handelen krijg je ook oplossingen die wellicht verbeteringen geven
Als je voor voldwongen feiten komt te staan worden mensen inventiever en creatiever
Als je blijft aanreiken worden mensen lui

Dan het punt van bevolkingskrimp ....
Er is geen krimp , er worden nog steeds 60.000 mensen meer geboren dan er dood gaan , naast de immegratie die ons land jaarlijks vol laat stromen .
Er is leegloop in bepaalde provincies en het stroomt (over)vol op ander plekken
De mensen die er zijn zouden eigenlijk , niet makkelijk dat weet ik , herverdeeld moeten worden over het land
Komt natuurlijk gelijk weer het argument dat mensen vrij zijn om te gaan en te staan waar ze willen , maar men zal toch wat moeten
En bij verandering van gelden gaan mensen heus wel hun principes opzij zetten
Bedrijven en overheid zullen daar meer werk van moeten maken

We staan op een punt dat er teveel mensen binnen komen die een groot gezin als uitgangspunt hebben
Dat is niet op te brengen
Dat dit in de 50ste jaren hier ook normaal was is in een ander tijdsgeest

Door de kinderbijslag te begrenzen en voel nog meer voor wat Clineke zegt , totaal geen toeslagen
Laat je mensen wel meer nadenken over de toekomst
Althans dat mag ik toch wel hopen

Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 09:07

gertine schreef:
momenteel is het wel zo dat je voor het derde kind al minder krijgt, ik ben ook voorstander voor een toelage voor het eerste kind dan moet je nl alles aanschaffen en het tweede minder en dan niets meer

Nee hoor
Het stijgt nog steeds mee als je kinderen voor 95 zijn geboren

Na 95 gaat het per lft omhoog

http://www.kinderbijslag.org/content/hoogte-kinderbijslag
Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 09:07

ik ga even douchen Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 10:39

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 10:40

Sannetjee schreef:
Begrijp niet zo goed waarom ouders van kinderen met een VMBO kader of lager terug te laten betalen?

wacht wel eerst even op die uitleg want anders trek ik conclusies die niet nodig zijn denk ik....
Ik weet niet of je alles hebt gelezen? Het wordt geschreven in een bepaalde context en is sarcastisch bedoeld.
Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 10:44

Ring schreef:
Ik ben een voorstander van het afschaffen van kinderbijslag bij hoge inkomens.
Die hebben het nl. helemaal niet nodig.

Bij inkomens boven de 30000 gaat de kindertoelage (dat is geen kinderbijslag ) en alle andere extraatjes al % tueel naar beneden en boven de meen 44000 krijg je al die extra toelages niet.

Het begrip kinderbijslag zoals het van start is gegaan zal zeer zeker eens onder de loep genomen moeten worden, of dit heden te dage nog werkt.
Temeer als je kijkt dat het bedoeld was om de levensstandaard te verhogen in gezinnen met kinderen
Kinderen waarvan vader of moeder in de bijstand zitten hebben deze levensstandaard verhogingen allemaal niet
Alle toeslagen incl de kinderbijslag wordt ingehouden op de uitkering
Dat is contra ten opzichte van de introductie kinderbijslag

De kinderbijslag is van oorsprong geen Nederlandse regeling, maar werd als eerste toegekend in Frankrijk. Frankrijk heeft de eerste versie van de kinderbijslag ingevoerd aan het einde van de 19de eeuw. Doelstelling van deze regeling was om inkomen van gezinnen met een laag inkomen te verhogen zonder de lonen te laten stijgen. Daarnaast is een doel van de kinderbijslag om de loonkosten van werknemers met of zonder kinderen gelijk te houden. Op deze manier is er voor een werkgever geen verschil in kosten onafhankelijk van of de werknemer kinderen heeft of niet.

In Nederland is er vanaf 1941 een regeling voor kinderbijslag. Aanvankelijk was deze alleen voor derde en verdere kinderen, maar later kwamen ook het eerste en tweede kind hiervoor in aanmerking. Tot 1995 werd nog wel het bedrag per kind hoger naarmate er meer kinderen in een gezin waren, maar voor kinderen die na 1995 geboren zijn is het bedrag per kind onafhankelijk van het aantal kinderen.

Naast in Nederland zijn er nog diverse andere landen waar een vorm van kinderbijslag bestaat. Bijvoorbeeld in Belgiƫ.

Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 10:48

Pagan schreef:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/11_november/06/binnenland/krimp-bevolking-grote-gevolgen.xml

Dat is wat ik ook zeg en daarom aangeef dat er een herverdeling zal moeten komen
Moeten is dwang , maar als 1 van de oplossingen

Zolang er meer geboren worden dan sterven is er geen krimp
Of ik moet terug gaan naar school om het begrip krimp te begrijpen

De onderlinge verschillen tussen de regio's zijn echter groot. Zo wijkt vooral de oorzaak van de teruglopende bevolking in de gebieden onderling af. In de ene regio trekken vooral de jongeren weg, in de andere is vergrijzing de voornaamste oorzaak. Ook speelt de beschikbaarheid van banen of de krapte op de woningmarkt een rol.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 10:55

Tjaa schreef:
gertine schreef:

Nee hoor

Je zegt : nee hoor. Maar de regeling is gewoon aangepast. Vanaf 1995 geeft een groot gezin geen extra voordeel.
En er zijn dus bijna geen kinderen meer die in de oude regeling vallen.
Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 11:00

Het onderzoek is uit 2006
Waarschijnlijk gedaan na een aantal jaren van daling in de geboortes
Maar nog altijd wel meer dan overlijden +15%

Na 2006 is het aantal geboortes weer in een stijgende lijn

Levend geboren in 2010 183866 kinderen
Overleden in 2010 135895 personen

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=37230ned&D1=0-17&D2=0-4&D3=12,25,38,51,64,77,90,103,114-115,117-118&HDR=G2&STB=G1,T&VW=T

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 11:02

Tjaa schreef:
Pagan schreef:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/11_november/06/binnenland/krimp-bevolking-grote-gevolgen.xml

Dat is wat ik ook zeg en daarom aangeef dat er een herverdeling zal moeten komen
Moeten is dwang , maar als 1 van de oplossingen

Zolang er meer geboren worden dan sterven is er geen krimp
Of ik moet terug gaan naar school om het begrip krimp te begrijpen

De onderlinge verschillen tussen de regio's zijn echter groot. Zo wijkt vooral de oorzaak van de teruglopende bevolking in de gebieden onderling af. In de ene regio trekken vooral de jongeren weg, in de andere is vergrijzing de voornaamste oorzaak. Ook speelt de beschikbaarheid van banen of de krapte op de woningmarkt een rol.

Dat zou je kunnen doen, maar ik kan het je ook uitleggen: krimp = afname. De groei van de bevolking in Nederland neemt af!

http://www.bevolkingsdaling.nl/basisboek/de_verwachtingen_voor_de_toekomst.aspx
2035-2045: begin daling aantal inwoners en aantal huishoudens Nederland
Aantal kinderen per vrouw
Het gemiddeld aantal kinderen per vrouw op de wereld als geheel is gezakt van bijna 5 in de eerste helft van de jaren zestig naar ongeveer 2,6 nu en zakt naar verwachting rond 2040 beneden het vervangingsniveau van 2,1.

Structurele daling in Nederland
Naar verwachting is er na 2040 in Nederland sprake van structurele daling van aantal inwoners en aantal huishoudens. Het aantal werkenden en woon-werkverkeer is al eerder gaan dalen.

Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 11:02

Pagan schreef:
Tjaa schreef:
gertine schreef:

Nee hoor

Je zegt : nee hoor. Maar de regeling is gewoon aangepast. Vanaf 1995 geeft een groot gezin geen extra voordeel.
En er zijn dus bijna geen kinderen meer die in de oude regeling vallen.

Je krijgt nog steeds per kind
Dus een groot gezin geeft nog steeds voordeel
Alleen iets minder dan voor 1995 geboren
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   zo 17 apr 2011, 11:08

Maar daar gaat het toch niet om? gertine schrijft dat je tegenwoordig voor meer kinderen minder krijgt.
Jij zegt dan; Nee hoor en onderbouwt dat door te zeggen dat dat niet geldt voor kinderen van voor 1995.
Nu gooi je het weer op iets anders. Er is niemand die schrijft dat je geen kinderbijslag krijgt voor 2e of 3e kind.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen   

Terug naar boven Go down

Geen kinderbijslag bij meer dan twee kinderen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Polls-
Ga naar: