DE ROMMELZOLDER

IndexIndex  PortalPortal  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deel | 

Verborgen vrouwen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17 ... 31  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   za 12 feb 2011, 22:27

Tjaa schreef:
Hoofddoek, burka of andere kledij is geen modeartikel
tis puur en alleen bedoeld als onderwerping

Ik vraag mij oprecht af wanneer vrouwen dit gaan inzien
Maar het is toch vreselijk dat jij wenst te bepalen dat ik me niet mag onderwerpen??
Dat is toch mijn vrijheid zeg.
Ik bepaal verdorie zelf of ik me wens te onderwerpen en of ik een hoofddoek opzet.
Net zoals nederlandse vrouwen zelf bepalen of ze gaan werken of voor de kinderen zorgen en het eten koken.
En als iemand het als modeartikel ziet is dat helemaal perfect zeg, dan wordt het dus genormaliseerd. Als je kettingen en leren armbanden draagt omdat dat bij het herfstseizoen 2011 hoort, kan ook wel iemand gaan leuteren dat zo de negerslaven erbij liepen, so what..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   za 12 feb 2011, 22:29

Tjaa schreef:

Waarschijnlijk alleen als hun mannen het 'licht' zien en zij hun vrouwen niet als minderwaardig beschouwen. Als zij naast hun man kunnen lopen en niet twee passen erachter.
Terug naar boven Go down
mop
Gast

BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   za 12 feb 2011, 22:32

Pagan
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   za 12 feb 2011, 22:38

Pagan schreef:
Tjaa schreef:

Maar het is toch vreselijk dat jij wenst te bepalen dat ik me niet mag onderwerpen??
Ik bepaal verdorie zelf of ik me wens te onderwerpen en of ik een hoofddoek opzet.
Net zoals nederlandse vrouwen zelf bepalen of ze gaan werken of voor de kinderen zorgen en het eten koken.
En als iemand het als modeartikel ziet is dat helemaal perfect zeg, dan wordt het dus genormaliseerd. Als je kettingen en leren armbanden draagt omdat dat bij het herfstseizoen 2011 hoort, kan ook wel iemand gaan leuteren dat zo de negerslaven erbij liepen, so what..

Pagan, jij hebt de vrijheid om je wel of niet te laten onderwerpen, maar geloof me, ik ken héél veel vrouwen die deze vrijheid niet hebben en zich de wet laten voorschrijven door hun echtgenoot. Zij gingen hoofddoekloos door het leven, maar zodra zij waren getrouwd door hun echtgenoot gedwongen werden om een hoofddoek te dragen. Zij leggen zich erbij neer en dat kan toch niet de bedoeling zijn van de verworven vrijheid die zij hadden voor hun huwelijk?
Terug naar boven Go down
mop
Gast

BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   za 12 feb 2011, 22:41

Agaath,ben jij ervan overtuigd dat iedere vrouw zonder hoofddoek niet onderdrukt kan zijn?
Ik niet.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   za 12 feb 2011, 22:51

Agaath1 schreef:
Pagan schreef:
Tjaa schreef:

Pagan, jij hebt de vrijheid om je wel of niet te laten onderwerpen, maar geloof me, ik ken héél veel vrouwen die deze vrijheid niet hebben en zich de wet laten voorschrijven door hun echtgenoot. Zij gingen hoofddoekloos door het leven, maar zodra zij waren getrouwd door hun echtgenoot gedwongen werden om een hoofddoek te dragen. Zij leggen zich erbij neer en dat kan toch niet de bedoeling zijn van de verworven vrijheid die zij hadden voor hun huwelijk?
Stel je nou voor dat dat zo is (ik ken heel veel islamitische vrouwen met en zonder hoofddoek, die net zo mans zijn thuis als wij hoor), denk jij dat je iets oplost door een hoofddoek te verbieden, en dus daarmee de democratie om zeep helpt en je eigenlijk net zo erg bent als iemand die juist zegt dat je er een op je kop moet zetten?
Vrijheid moet uit je zelf komen en kan niet worden opgelegd door een wet. Het zou juist een maatregel zijn die averechts werkt, het pakt de vrijheid van godsdienst of het zelfbeschikkingsrecht aan van alleen de vrouwen. Jammer dat Wilders het nooit heeft over een jurken en baarden verbod voor mannen, dan zou ik me er iets meer bij voor kunnen stellen, maar ik zou evengoed hard moeten lachen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   za 12 feb 2011, 23:00

mop schreef:
Agaath,ben jij ervan overtuigd dat iedere vrouw zonder hoofddoek niet onderdrukt kan zijn?
Ik niet.

Mop, in mijn omgeving ken ik gelukkig geen vrouwen zonder hoofddoek die onderdrukt zijn, maar des te meer vrouwen met hoofddoek die wel onderdrukt zijn. Zij hadden voor hun trouwen de vrijheid om met vriendinnen op vrijdagmiddag na kantoortijd de plaatselijke kroeg in te duiken om gezellig met elkaar iets te drinken en dat hoefde niet persé alcohol te zijn, hoewel een wit wijntje met een portie bitterballen erin ging als koek. Na hun trouwen was dit over. Zelfs een kopje koffie drinken als ik ze tegenkwam in ons stadje in een uitspanning was er niet meer bij. Zij durfden dit niet. Is dit vrijheid? Niet in mijn ogen.
Terug naar boven Go down
mop
Gast

BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   za 12 feb 2011, 23:09

Zonder hoofddoek zie je het er ook zomaar niet vanaf.
Ik zelf was er ooit één van.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 00:44

Ik haat het sowieso om iets op mijn hoofd te hebben. Alleen als het hard regent en ik op de fiets naar mijn werk ga zet ik mijn capuchon op. Liefst dat ook niet maar dan kom je zo verzopen aan. Zelfs als het heel koud is ben ik zonder muts of wat dan ook.
Laat maar lekker waaien dat haar.
Daarom begrijp ik ook niet dat vrouwen zich dat laten opleggen om een hoofddoek te dragen. Mijn moeder droeg vroeger inderdaad ook af en toe een hoofddoek als ze net naar de kapper was geweest of als het hard waaide.
Ik had ook een tante die non was, die droeg ook zo'n kap op haar hoofd. Als kind vroeg ik me af of ze soms kaal was onder die nonnenkap.
Ik heb een collega die moslima is, ze draagt geen hoofddoek maar zegt wel eens dat ze dat wil gaan doen. Dan zeg ik dat ze stapelgek is want ze heeft zulk prachtig haar wat ze ook heel goed verzorgt. Ze zegt dat haar moeder ook heel modern was en nooit een hoofddoek wilde dragen. Toen zij (mijn collega) een jong meisje was en een hoofddoek op zette, trok haar moeder hem van haar hoofd, zegt ze.
Ik begrijp ook niet waarom ze het zou willen, eigenlijk kan ze daar zelf niet goed antwoord op geven, alleen dat ze het vanwege haar geloof zou willen.
Ik hoop dat ze er nooit echt aan begint.
Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 01:24

Het gaat niet om het geloof , ze laten zich beinvloeden
Maar realiseren zich niet waarmee ze bezig zijn

Dat is mijn antipathie en mening omtrent het onderwerp

Van mijn part zetten ze een bloempot op hun hoofd , daar gaat het niet over
Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 01:27

Pagan schreef:
Tjaa schreef:

Daarom zijn vrouwen al eeuwen lang de slavinnen van de man , echt heel dom en stom
Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 01:34

mop schreef:
Ik niet.
Nee ook zonder hoofddoek worden vrouwen onderworpen , dat is waar
Maar waar blijven de vrouwen en waarom laten ze dit gebeuren en waarom werken vrouwen die niet onderworpen worden er aan mee dat het gebeurt
Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 01:37

Vrouwen komen niet van venus , ze komen uit een andere dimensie
Echt als man zijnde snap ik soms , (vaak ) totaal niets van

Ik heb meer respect voor vrouwen die hun mannetje staan ( sorry voor de woordspeling ) dan voor de slaafse types
Hoe leuk dat ook is voor een man , alleen is dat ook tijdelijk en gaat ook gauw vervelen

Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 01:45

mop schreef:
Pagan

Zo geweldig was de posting van pagan niet
beetje politiek correct geklets

het onderscheid tussen vrijheid en menswaardig bestaan word hiermee op de helling gegooid
Terug naar boven Go down
Tjaa
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 01:46

Agaath1 schreef:
Pagan schreef:
Tjaa schreef:

Een vrouw die snapt dat alleen gelijkwaardigheid in het leven telt
En als je die niet krijgt dat je daar voor moet vechten en jezelf niet als een mak schaap naar de slachtbank moet laten leiden

En al helemaal niet eisen moet gaan stellen bij de verkeerde partij , uit angst voor degene die het je aandoet
Terug naar boven Go down
Mop
Gast

BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 08:43

Tjaa dan moeten we zo ver gaan dat we alle vrouwen wakker gaan schudden.
De vrouwen moeten buitenhuis gaan werken,de politiek is er al mee bzig dat het partner pensioen vervalt.
Hoeveel vrouwen zijn er hier op dit forum die geen baan hebben,alleen maar zorgen voor hun man met het idee dat er wel voor hun gezorgd zal worden als die man er niet meer is.
WORD WAKKER VROUWEN zou ik zo luid willen roepen!
Onderdrukking is in vele gedaanten en vele formen,niet alleen met een hoofddoekje te bedekken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 09:38

Even een opmerking:
"De vrouwen moeten buitenshuis gaan werken"
Zijn er wel genoeg banen...............??
Terug naar boven Go down
mop
Gast

BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 09:57

Als je niet ergens begint,kom je nergens Trijntje.
Maar is mijn probleem niet,ik ben ergens begonnen met 4 uren per week en heb dat door doorzetten zover door kunnen bouwen dat ik na 3 jaar één fulltime baan heb.
En dat was ook in een tijd dat er grote werkloosheid was.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:05

Pagan schreef:
Tjaa schreef:

Ik ben met je eens, dat een ander niet heeft te bepalen, of, en hóe ik me onderwerp.

Máár ik vind dit dan ook een verkeerde insteek om kritiek te leveren op het dragen van hoofddoeken.

Het leidt af van waar het om gaat.
Het dragen van een hoofddoek mag van mij, maar als een werkgever het niet wil op de werkvloer, dan geef ik hem het recht om het dragen van hoofddoeken in zijn bedrijf te verbieden.

De ene moslim zegt, dat hoofddoek voorschrift is voor de moslima, de ander zegt van niet, en houdt zich er dan ook niet aan. Dan 'moeten' 'wij' , Nederland, Europa, ons niet in het kader laten dwingen van het recht op hoofddoek ivm godsdienstvrijheid.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:07

mop schreef:
Ik niet.
Ik ben Agaath dan wel niet, maar
nee,
natuurlijk zijn er ook vrouwen zonder hoofddoek, die onderdrukt worden. Zichtbaar of onzichtbaar.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:11

Tjaa schreef:
Het gaat niet om het geloof , ze laten zich beinvloeden
Maar realiseren zich niet waarmee ze bezig zijn

Dat is mijn antipathie en mening omtrent het onderwerp

Van mijn part zetten ze een bloempot op hun hoofd , daar gaat het niet over
Er zijn momenteel vrouwen die, met opzet, uit protest, een hoofddoek dragen, een statement willen maken. Als zij zich realiseren waar ze mee bezig zijn, dan vind ik, dat ze verkeerd bezig zijn.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:16

Marya schreef:
Pagan schreef:
Tjaa schreef:

Ik ben met je eens, dat een ander niet heeft te bepalen, of, en hóe ik me onderwerp.

Máár ik vind dit dan ook een verkeerde insteek om kritiek te leveren op het dragen van hoofddoeken.

Het leidt af van waar het om gaat.
Het dragen van een hoofddoek mag van mij, maar als een werkgever het niet wil op de werkvloer, dan geef ik hem het recht om het dragen van hoofddoeken in zijn bedrijf te verbieden.

De ene moslim zegt, dat hoofddoek voorschrift is voor de moslima, de ander zegt van niet, en houdt zich er dan ook niet aan. Dan 'moeten' 'wij' , Nederland, Europa, ons niet in het kader laten dwingen van het recht op hoofddoek ivm godsdienstvrijheid.
Vind ik ook, volgens mij kan dat ook, iig uit veiligheidsredenen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:20

Ja, bv om veiligheidsredenen, maar ik kan me ook voorstellen, dat bv een modezaak niét een hoofddoekdragende verkoopster wil aannemen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:22

Very Happy

Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:32; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:25

Hahahaha, die Fleur.
Ik ben ook benieuwd wat de reacties zijn.
Niemand die daar iets van kan zeggen.
Maar geen boerka aan hoor Fleur !

ik ben weg ...fijne zondag allemaal
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:27

Tjaa schreef:
mop schreef:
Pagan

het onderscheid tussen vrijheid en menswaardig bestaan word hiermee op de helling gegooid
Het is grappig dat mannen denken te kunnen bepalen dat een hoofddoek wel of geen vrijheid bepaalt voor vrouwen. Van moslimmannetjes moet je 'm opzetten van anti-liberale westerse mannetjes moet je 'm afzetten.
Vrijheid heeft met zelf denken en met vrijheid van meningsuiting te maken. En als een vrouw wenst te geloven dat haar godsdienst voorschrijft dat ze een hoofddoek op moet is dat haar zaak, net zoals vrouwen die denken dat ze op zondag niet mogen winkelen van hun god of abortus mogen plegen etc.
Zolang mensen zich aan de wet houden, moeten ze prive zelf weten wat ze doen.
Praten over godsdiensten en de belachelijke kanten er van ter discussie stellen, dat is altijd goed. Maar zodra je mensen iets gaat verbieden, dat hun eigen zaak is, heeft de godsdeisnt gewonnen van de democratie.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:30

Tjaa schreef:
mop schreef:
Pagan

Nou zeg, die is op het randje, zo ga je niet met een damesmening om hoor
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:34

mop schreef:
Als je niet ergens begint,kom je nergens Trijntje.
Maar is mijn probleem niet,ik ben ergens begonnen met 4 uren per week en heb dat door doorzetten zover door kunnen bouwen dat ik na 3 jaar één fulltime baan heb.
En dat was ook in een tijd dat er grote werkloosheid was.

Maar Mop de werkloosheid is nog nooit zo groot geweest als nu. Het is een enorm probleem om werk te vinden. Er zullen ook wel best vrouwen zijn die erin slagen om een baantje te bemachtigen. Maar om dan te zeggen "alle vrouwen ga werken" gaat me een beetje te ver. Dat zal niet lukken en dan zijn er weer andere problemen die de kop op steken: o.a. waar laat je je kinderen. Je kan niet gaan werken en dan je loon gelijk naar de kinderopvang brengen.
Maar dit is een beetje off-topic. Het gaat tenslotte om de hoofddoek.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:36

Very Happy

Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:32; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:37

Very Happy

Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:48

Zou jij dat doen Fleur?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:52

Very Happy

Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
mop
Gast

BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 10:56

Dus Trijntje uit jou woorden begrijp ik,ik niet laat een ander maar mooi voor mij zorgen.
Jij kan dan later wel eens mooi op jou neus gaan kijken.
Net zoals Fleur al schrijft waarom niet?
Moet deze maatschappij maar blijven zorgen voor de vrouwen die verborgen willen blijven binnen de muren van hun huis,en een ander zich te pletter blijven werken om hun luxe leventje te blijven verzorgen?
De maatschappij veranderd en een ieder word geacht voor zichzelf te kunnen zorgen niet de maatschappij Trijntje tijd om wakker te worden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   zo 13 feb 2011, 11:06

Very Happy

Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   

Terug naar boven Go down

Verborgen vrouwen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 4 van 31Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17 ... 31  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: